14 mars 2013

Våga chansa!

Just nu är jag rätt förbannad på mig själv faktiskt. Nyligen hemkommen från skolan där jag var och skrev ekonomiprovet - gick bra? Jo, men visst, det kändes förbannat bra och jag nailade varenda fråga som jag svarade på. Det är jag 99% säker på. Men, så var det ju de där två frågorna som jag sket i att svara på "eftersom jag inte vill ge fel svar"... Och vet ni? Jag hade kunnat svara på en av dem och fått full pott på ytterligare en fråga eftersom jag faktiskt kunde den... 

Just nu avskyr jag styrräntor. Failade jag provet p.g.a. den där jävla styrräntan (snarare på grund av min rädsla att visa mig "svag" eller "sämre", fuckad i hjärnan), då äter jag mjöl eller kanel. Eller bakpulver! 

VADFANSOMHELSTSOMÄRÄCKLIGTOCHTORRTIKÄFTEN! 

Just nu är jag med andra ord 50/50 på om jag klarade provet eller ej. Oavsett slutresultat är jag galet imponerad av mig själv att jag klarade av alla de frågor jag svarade på efter att ha pluggat omkring två timmar inatt. Enbart. Det är fan rätt så bra jobbat ändå, enligt mig. Klapp på axeln för det. 

Vi får väl se om det blir någon klapp på axeln när provet kommer i min ägo igen. Lärdom: våga chansa! Inte tänka "gud så pinsamt att svara fel". Svara hellre fel än att inte försöka alls. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar