14 mars 2013

Bara att bita i och köra på.


Fick idag reda på att jag skall göra mitt ekonomiprov imorgon. Omkring fyra i eftermiddags kom det beskedet som ett brev på posten. Känns sådär eftersom jag verkligen kommit in i arbetet om Rwanda, nu måste jag ställa om mitt fokus och råplugga. Har jag sagt hur otroligt ointresserad jag är av ekonomi? Problemet är att tvingas jag göra någonting som ointresserar mig slutar det oftast inte speciellt bra... Är jag inte intresserad så lär jag mig heller ingenting. 

Tänk om man kunde vara intresserad av allt, så mycket enklare saker och ting hade varit då. Politik t.ex. Är inte insatt alls och vet inte vilka jag skall rösta på just eftersom det är så förbannat jävla ointressant. De är ju  stolta pajkastare hela högen i alla fall, spelar det då någon roll vilka jag röstar på? Ungefär så känns det... 

Jaja, dags att bita ihop och köra på. Sömn? Ha, yeah right... Taskig planering med filmkväll just ikväll och ett prov som jag MÅSTE fixa tidigt imorgon. Filmkvällen med Filip och Joel var dock mycket givande och trevlig så det är klart värt det att sömnen får lida. 

Godnatt på er som skall få unna er lite välbehövlig sömn. Själv skall jag knarka Pepsi Max och lägga näsan i böcker och utskrifter med penna och block i högsta hugg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar