5 mars 2013

Netflix - för alla!























Ända sedan jag fick min TV har jag varit liiiite sugen på att testa någon av alla "streamingtjänster" men tänkt att nej, vad är det som säger att någonting sådant skulle fungera med vårt kassa nät? Jag tänkte på buffring och det faktum att YouTube ibland krånglar... Men, så igår när jag fick hem min nya dator och började utforska Windows 8 såg jag att Netflix-appen fanns med. En gratis månad, perfekt sätt att locka nya kunder! And they managed, jag signade mig och började använda tjänsten igår. 

Och jag blev SÅ nöjd! Alla mina fördomar från innan bara suddades ut, sådär poff! Serier/filmer buffras till 100% med en gång vilket alltså betyder att du inte kan börja kolla på filmen/serien innan det är färdigbuffrat. Tog ungefär 30 sekunder för mig att buffra klart. På så vis undviker man problem med lagg och onödiga, skitirriterande bufferpauser mitt i filmen/serien! Huuur bra som helst alltså! Någonting annat som förvånade mig var såklart kvaliteten på bilden, den hade jag inte speciellt höga tankar om innan. Visade sig vara skitbra bildkvalitet! 

Inga anmärkningar alls! Det skulle i så fall vara att många serier är gamla/har äldre säsonger än vad som idag finns på marknaden. Jag tror att för att få så många kunder som möjligt måste man ändå förnya utbudet och hänga med i utvecklingen - både inom film- och serievärlden. 

79:-/månad kostar denna tjänst och den är väl värd pengarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar