18 mars 2013

En klapp på axeln!

Jag klarade ekonomiprovet! Lyckan! Vill.bara.skrika! 
Uppsatsen om Rwanda inlämnad. Två moduler kvar i kursen, sedan är jag "fri". Hur fri man nu är utan jobb, plugg och pengar... Det känns i alla fall fruktansvärt bra att jag faktiskt klarar detta. Saker och ting går mer och mer framåt för var dag som går. Jag blir psykiskt starkare och klappar mig själv på axeln flera gånger om dagen för att jag lyckats med någonting viktigt. Det kan vara att skriva en enda mening i en uppsats, läsa en enda sida i plugget eller liknande. Ju mer cred jag ger mig själv, och när jag ser att det ger resultat, desto starkare blir jag som människa. Viktigt att tro på sig själv i alla lägen!

Lycklig blev jag när min engelskalärare satte högt betyg på mig i kursen också. Hur skönt som helst! En skön dag, helt enkelt. 

Efter sommaren har jag en termin kvar på Komvux, sedan blir det högskola. Jag är snart där! Hur gött som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar