7 mars 2013

När uppsatser är kul!

Tre filmer om massakern i Rwanda 1994!
Idag skall jag plugga. Och hur skall jag plugga? Jo, jag skall se film! Det är inte alla gånger man får tillfälle att se film i studiesyfte. Så idag skall jag försöka hinna med att se tre filmer om massakern i Rwanda som jag har  planerat att skriva en uppsats om. Tråkigare kan man ha, eller hur? 

Hotel Rwanda har jag sett en himla massa gånger och det är faktiskt en av mina absoluta favoritfilmer. Shooting Dogs och Sometimes in April har jag däremot aldrig sett så det skall bli mycket intressant att se hur de förhåller sig till massakern/konflikten jämfört med Hotel Rwanda (som jag tycker innehåller massvis med värdefull information). 

Givetvis är det inte bara film och chill framför TV:n som gäller när jag skall skriva uppsatsen, men jag tänkte att det kanske kan ge mig lite värdefull grundinformation i alla fall. Sedan blir det givetvis till att genomsöka internet och bibblan för att hitta ytterligare information. Men det gör inte så mycket, massakern i Rwanda är så jävla intressant! Och riktigt, riktigt otäck med för den delen... Usch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar