2 maj 2013

Les Misérables - fantastisk!
































Bättre sent än aldrig. I helgen tog jag (äntligen!) arslet ur vagnen och såg Les Misérables. Efter att ha hört så mycket fin kritik var mina förväntningar på toppnivå. Så, blev jag besviken? Knappast! Jag har alltid varit en jävla sucker för musikaler (och för franska revolutionen) och denna är bara så otroligt fantastisk! Musiken... wow! Och de sjunger vid tagningarna eftersom de ville ha musiken så naturlig som möjligt. Det är alltså inte inspelat i studio innan. Skithäftigt och skitbra! 

Inte underligt att denna film tog hem två Oscars och sedan ytterligare en för Anne Hathaways insats som Fantine. Tycker gott de hade kunnat ge Russell Crowe en Oscarsstatyett för sin insats som Javert också! Nej, vet ni vad, ge en till dem alla, för helvete vilka otroliga insatser de gör hela högen! 

Rekommenderar denna film varmt. Till alla men speciellt de som är svaga för musikaler. Jag skall helt klart se om den snart igen! SÅ bra är den! För er som har sett filmen (eller kanske inte har sett filmen men vill njuta lite ändå) så finns alla låtar på Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar