25 maj 2013

Generalisera mindre!

Jag förstår inte vad det är som händer i Sverige just nu. Jag kan för allt i världen inte förstå vad dessa personer tjänar på att vandalisera såhär som de gör. Jag talar såklart om Husbyincidenterna. Eller ja, inte enbart Husby är ju drabbat. Andra förorter till Stockholm är ju också drabbade, samt områden i Malmö och nu ikväll Örebro. 

Bil efter bil, polisstation efter polisstation, skola efter skola... never ending story. Det bara brinner. Och ingen förstår varför eftersom det inte finns någon förklaring till denna dumhet. Det är helt enkelt bara fel, fel, fel! Onödiga handlingar som tydligen skall hjälpa dessa arbetslösa ungdomar att få jobb, men förstår de inte själva att de är förlorarna i detta? De och skattebetalarna. Samtidigt som de förstör rent ekonomiskt sätter de skräck i oss som är oskyldiga i detta. Det är inte annat än hemskt. 

Någonting annat som också känns väldigt tråkigt är att detta ger Sverigedemokraterna än mer vatten på sin kvarn. Istället för att fokusera på det verkliga problemet (idioter som vandaliserar av egen fri vilja) väljer man att fokusera på "invandrarproblemet". Alltså vilken hudfärg och härkomst dessa personer som vandaliserar har. Det ger utrymme för så otroligt mycket rasism och hat att jag blir spyfärdig. Denna generalisering gör mig ledsen. Precis som det inte finns någonting som berättigar dessa händelser finns det ingenting som berättigar ett "vi" och "dem". Precis som dessa händelser inte gör någonting bättre för de som valt att göra såhär, gör ett "vi" och "dem" ingenting bättre. 

Jag kan såklart förstå att det uppstår ilska, frustration och rädsla i ett läge som detta. Jag känner allt det där, tro mig. Men jag känner ilska mot de som är skyldiga, de INDIVIDER med fri vilja som har valt att förstöra. Inte deras hudfärg och härkomst - det känns irrelevant! Det verkar som om svensken gärna tror att ALLA invandrare står för det som händer och därför drar man gärna alla över en kant. Det är sannerligen absurt. 

Vi är alla människor! Känn hat, känn ilska, känn frustration, bli förbannad, skrik ut(!) men se för i helvete INDIVIDEN, se MÄNNISKAN du känner allt det där mot! Dra för guds skull inte alla över en kant, det tjänar ingen på! 

Titta här t.ex. Hittade denna bild på Facebook ikväll. Den gjorde mig verkligen genuint glad! Vi behöver fler människor som dessa killar! Fortsätt sprid er kärlek, det är verkligen guld värt. Respekt! Nu hoppas jag att folket i Husby (och övriga drabbade förorter) fortsätter grilla korv och skapar gemenskap. Tänk så mycket finare det hade varit. Håller tummarna här att all denna skit snart är över, att de som är skyldiga får sina straff och tänker på er som bor i drabbade områden. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar