19 maj 2013

Dag 9: Dina smycken

Detta är rubriken jag gillar allra minst. Blir skitglad när jag får dem i present och så, verkligen! Det är KUL att få smycken, men jag är så rutten på att bära dem. Och jag tycker själv att jag inte passar i ett enda halsband, typ, hur snygga de än är... Det är alltid "för fet hals", "för fet nacke", "nä, man ser fan dubbelhakan tydligare" o.s.v. Det grundar sig ju i osäkerhet, när jag övervunnit den kanske jag köper eller önskar mig fler halsband att förhöja mina outfits med. 

Gjorde i alla fall ett tafatt försök att få bild på "mina smycken". Har några favorithalsband trots allt. Och ett superfint, jätteenkelt armband med en peaceberlock. Armband verkligen ÄLSKAR jag att bära men köper väldigt sällan själv. Glömmer liksom bort att de finns, haha!

Min favoritberlock till halsband är "fågelburen" som ni kan se på bild. Love it! Gillar även halsbandet jag bär på bilden nedan, det är ett enkelt men ändå väldigt snyggt och lättburet halsband med "långa nitar" som jag brukar kalla dem. Sedan har vi en bild på mitt superfina, superenkla och vardagliga turkosa armband med peaceberlocken. Det är väl typ de smycken jag använder när jag vill känna mig extra fin. Mycket mer än så blir det inte. Sedan har jag givetvis miljontals par örhängen som jag använder. Gärna sådana som sitter direkt mot öronsnibben, inte sådant hängande krafs. 

Och mitt favoritsmycke då? Såklart min enkla men ack så vackra förlovningsring i silver. Den vill jag aldrig ta av, och tar jag mot all förmodan av mig den, då känner jag mig på riktigt så jävla naken! Älskar den! Och jag älskar karln som gav den till mig ännu mer. <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar