10 maj 2013

Dag 2 - 10 fakta ingen vet om dig

1. Jag är otroligt intresserad av historia och i princip beroende av Viasat History. Jag läser så många historieböcker jag bara kan. Svensk som internationell! Jag tycker de som säger att det inte finns någon intressant svensk historia - ni har så fel! 

2. Jag hatälskar att gå på bio. Älskar för att jag älskar film och upplevelsen. Speciellt filmer i 3D. Hatar eftersom jag i princip alltid får fruuuuktansvärt ont i knäna. Typ krampliknande. Alltså det är så illa att jag inte kan sträcka ut dem om jag sitter för länge (a.k.a. typ en timme). Därför avskyr jag att gå på bio här i Katrineholm; no space for them knees. Visby däremot går bra, där kan man sträcka ut rejält i stora salongen och faktiskt gå hem hela vägen efteråt! 


3. Jag förstår mig inte på människor som tycker det är roligt eller skönt att åka bil. Jag avskyr verkligen att åka bil! Inte ens sjukaste ljudsystemet hjälper på vägarna. Det är bara så utrist att jag vill spy! Ja, det vill jag, SPY!

4. Jag älskar väskor. Det är lätt den snyggaste accessoaren! Nu har inte jag riktigt ekonomi för att samla på väskor och jag äger heller inte speciellt många som är snygga. Me-want-really-bad-väskan just nu är i alla fall Kånken från Fjällräven. En sådan vill jag äga! Gärna i samma färger som bilden.
5. För ett eller två år sedan skulle jag aldrig ha lyckats hålla en växt vid liv mer än kanske två veckor. Det hade varit otänkbart. Nu har jag haft min "första" växt sedan ungefär fyra månader tillbaka och den lever! Och växer som fan till och med! Är osäker på om jag kommer kunna ha kvar den mycket länge till innan den går upp i taket. Min dröm är att ha en egen liten grönsaksodling i framtida villa (gärna en lyxvilla med pool, tack). 

6. Jag har alltid haft en författardröm. Ända sedan jag lärde mig läsa och skriva. Det är en av få drömmar som jag faktiskt inte släppt taget om. Det kommer jag aldrig göra heller för jag skall verkligen skriva en bok. Jag behöver bara... eh... en idé först. Jag vet att det antingen blir en historisk roman eller low-fantasy (A Song of Ice and Fire är t.ex. low-fantasy). Jag älskar att skriva men inser att min kunskap ännu är alldeles för låg. Övning ger färdighet så jag läser otroligt mycket böcker för att få idéer och öva på språket! Sedan läser jag tidningen Skriva som är helt jäkla fantastisk också!

Sveriges bästa tidning!
7. Jag mår illa av kex och tanken att äta ett kex ger mig kväljningar. Detta efter att ha ätit ett kex hos Henriks mormor och plötsligt får jag världens mest ihärdiga smärta från käken upp i huvudet. Det var så himla konstigt och obehagligt att jag inte ens kan sätta de rätta orden på händelsen. Sedan dess kan jag knappt se ett kex utan att återigen känna av den där smärtan och som sagt må riktigt, riktigt illa. Alltså på riktigt så illa att jag skulle kunna kräkas...

8. Jag äääälskar klänningar! Skulle jag få välja ett enda plagg att ta med till en öde ö skulle det vara en klänning. Enligt mig kan de aldrig bli för många, för färgglada eller för knasiga! Min senaste klänning är från Serious Sally. En helt underbar, blommig kreation med perfekt passform. 

9. Jag är i princip alltid rastlös eller hispig. Jag kan ligga i sängen och läsa en bok för att sedan komma på typ tre sidor senare att jag egentligen vill sitta vid datorn. Plötsligt vill jag inte sitta vid datorn längre, nej, jag vill se på TV. Eller nej, jag vill läsa... Vissa dagar kan jag hålla på sådär till dess att jag är alldeles tårögd och absolut skitless på mig själv. 

10. Jag kan köpa godis utan att ens röra det. Då menar jag inte "åh, vad duktig jag är som inte äter godiset jag nyss envisades med att köpa". Nej, jag kan vara helt galet gottesugen men när jag väl har köpt godis så är jag inte sugen alls! Detta resulterar i godis som måste slängas vilket ju känns fruktansvärt onödigt. Dags att sluta köpa godis, med andra ord! Godis är ju egentligen helt jävla värdelöst och inte alls speciellt gott heller för den delen! Ett glas Pepsi Max med citron och is - DET är gotte för mig det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar