23 maj 2013

It's happening peeps!

Idag är en sådan jävla stor dag för mig. Jag är överlycklig och svävar som på moln här hemma. Idag är dagen då jag äntligen kan släppa tanken på att tvingas dras med min förbaskade Canon EOS 1000D. Jag har liksom vuxit ifrån den och är mer än redo för en avancerad kamera som man kan fixa och trixa med. Min nuvarande kamera är ju en genuin nybörjarsystemare och inte sådär skitkul att fota med.



Jag har raidat utbudet på kameror under en tid nu. Kollat kamera efter kamera, recension efter recension, film efter film till dess att ögonen varit fyrkantiga. Sedan hände det. Jag blev blixtkär när jag fick se denna video på Tuben! Tankarna började gå och jag kom fram till att det är verkligen denna kamera jag skall ha! Det finns inga andra alternativ. Det var lite "jag har hittat den rätte", typ. 

Idag beställde jag en Canon EOS 600D med objektiven 18-55mm (tillhörande originalobjektiv) samt 75-300mm som man fick med på köpet! Och jag är ÖVERLYCKLIG! Äntligen! Det verkar vara en helt fantastisk kamera och jag längtar verkligen till dess att jag får hem den. Hur fint som helst också att man fick med ett zoomobjektiv. Bättre än så kan det ju knappast bli. Bara det objektivet kostar mellan 1800-2800 kronor att köpa. 

Det skall bli så kuuuul! Får tacka mamma och pappa med tusen kramar för att de var villiga att låna mig pengarna. Och speciellt mamma som hittade annonsen och visade den för mig! "Var det den här kameran du ville ha eller?". Ni skall fasen få tillbaka med ränta, räkna med det! <3

Så, nu vill jag fråga er läsare som är lite kunniga inom området: tips på bästa tidningarna/böckerna för digitalfotografering? Jag har sneglat på Digitalfoto några gånger och det är väl det självklara valet, men är det någon som vet ifall det är en BRA tidning? Jag vill lära mig allt! Ge gärna tips på allt inom foto; böcker, tidningar, hemsidor, forum, bloggar! Bring it on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar