19 maj 2013

Dag 8: Din favoritprodukt inom skönhet just nu

Favoriter ur necessären!














Svååår rubrik! Jag kunde ju omöjligt välja EN produkt till detta inlägg så jag rotade igenom min necessär efter alla produkter jag använder vid en sminkning, more or less. Det är i alla fall detta jag använder vid den vardagliga sminkningen (- foundation, den är inte så pass jävla jättebra att den får vara med på denna lista). De dagar jag orkar/har tid att sminka mig i mer än 5-10 minuter leker jag med fler ögonskuggor och färger. De dagarna är dock inte allt för många. Från vänster: 

1. 24HR color tattoo från Maybelline NY. Har lovordat denna förr och jag håller fast vid allt jag någonsin sagt.  

2. Svart och vit palett från MaxFactor. Skitbra bah!

3. FIT me!-puder från Maybelline NY. Råkade tyvärr ta en nyans som var lite mörk för mig men den kommer fungera superbra i sommar när jag fått lite färg! Svårt det där, att hitta rätt nyans på puder/foundation. 

4. Smokey eye effect, en svart och en vit ögonskugga, från MaxFactor. Brukar ha den vita i ögonvrån. 

5. Rött, skimrande läppstift från IsaDora. Otroligt fint med lagom skimmer.

6. False lash effect från MaxFactor. Bästa maskaran jag någonsin haft!

7. Matifying primer från Lumene. Hade aldrig klarat mig utan denna! Tio av tio möjliga poäng för att den verkligen gör sitt jobb. Behöver aldrig känna att mitt ansikte är fett när jag använder smink, så skönt. Lumene är ett bra märke, tänk vad finnarna kan! 

Smink är förjävla kul! Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar