25 maj 2013

Found it!

Eftersom ingen gav någon respons på min fråga om vilka tidningar/böcker inom foto som är bäst så fick jag helt enkelt göra min research själv. Jag har bläddrat igenom några alternativ på ICA (Digitalfoto, Allt om digitalfoto, FOTO o.s.v.) och insett att det faktiskt inte finns en enda fototidning som inte tjatar på om kamerautrustning och kameratester. 

Jag struntar ju i vilken kamera som är bäst i test eller vilket vidvinkelobjektiv som är mest prisvärt på marknaden. I alla fall är jag inte speciellt intresserad av någonting sådant för tillfället. Kanske att det kan komma att bli aktuellt i framtiden när man (förhoppningsvis) tjänar lite feta cash och har råd med ett större "fotoförråd". Jag skulle ju såklart vilja äga varenda liten nödvändig pryl för fotografering. En sak i taget. 

Sedan hittade jag den typ av tidning jag letat efter, nämligen FotoGuiden! Såhär lyder beskrivningen på Tidningskungens hemsida:

"FotoGuiden är en fototidning helt fri från kameratester och tekniksnack. Den vänder sig till dig som vill ha mer av praktiska fotoskolor och smarta guider som gör dig till en bättre fotograf." 


Och det är ju preciiiiis vad jag letar efter! Den skall köpas imorgon och lusläsas när kameran väl har kommit. 129 riksdaler för ett nummer. Det är det ju helt klart värt! Det skall bli så otroligt roligt att få äga en ny, mer avancerad kamera, att få ge verkligt utlopp för kreativitet och kliandet i fingrarna. Att kunna FILMA med systemaren, oh my! Bara det får mig att dregla! Det skall till och med bli skoj att välja ut en riktigt fin kameraväska!

Åwh, all denna väntan! Jag har verkligen inget tålamod alls... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar