14 maj 2013

Dag 6 - en sak du aldrig kommer göra

Äntligen en rubrik som är förargligt enkel! 

Jag kommer a-l-d-r-i-g(!) testa tyngre droger. Ja, jag räknar in weed där med fastän teorierna kring dess farlighet är väldigt delade. Att röka på kanske inte är ett dugg farligt men absolut helt onödigt och jag tillhör absolut en minoritet bland vänner och bekanta som inte har testat. 

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag faktiskt aldrig kommer ge mig ut i denna djungel. Jag skall erkänna att just gräs lockade några gånger när jag gick på gymnasiet. Det verkar ju sååå häftigt och ofarligt! Sedan började jag läsa om psykoser och liknande... Då tog jag beslutet att aldrig någonsin utsätta min kropp för ett sådant rus. Sedan dess har jag inte haft en enda tanke på att testa.

Heroin, amfetamin, kokain och liknande, riktigt tunga droger, gör mig verkligen svinrädd! Det är så obehagligt bara att tänka tanken att det faktiskt finns de som använder dessa droger varje dag. Det är så väldigt otäckt! 

There you have it, my word! Detta är ingenting någon behöver vara orolig för att jag skall göra. It will never ever happen! Gissa om jag är galet stolt över mig själv!

1-0 till mig! 

(Nä, ändrade mig, 0-0 till mig, jag röker ju faktiskt dessa förbenade cigaretter som också är jättefarliga. Hoppas på att det snart skall vara slut på det. Skall ge mig på Allen Carrs "Äntligen icke-rökare" igen. Denna gång med lite mer mod och beslutsamhet.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar