5 februari 2013

Vilken jävla värld vi lever i!



Jag blir så förbannat jävla äcklad när jag ser detta klipp. Så förbannat jävla ÄCKLAD bara! Att en människa överhuvudtaget skall behöva stå ut med kommentarer och hot som dessa, det är fan helt sjukt! Jag hade inte ens velat se min värsta fiende gå till sängs för att få en natts sömn med dessa vidriga ord ständigt spinnande i hjärnkontoret. Jag personligen hade i alla fall inte kunnat sova efter någonting sådant. Det kan med all säkerhet förstöra en människas liv, att bli behandlad såhär. 

Så jävla uppenbart att vi fortfarande lever på stenåldern, kvinnor skall inte ha åsikter, inte ens i ett "modernt" land som Sverige har vi den rättigheten. Egentligen. Jag bara hoppas att de kvinnor som fått, får och kommer få hot som dessa kommer ur det starkare än någonsin efter. För vi ÄR jävligt starka, vi kvinnor. Betydligt starkare än männen, i alla fall rent psykiskt. Det är jag klart övertygad om, sedan får ni hoppa på mig om ni känner för det... Det är i alla fall vad jag tror. 

Att ha ett starkt psyke är inte att motstå gråt. Man kan vara känslig, ha lätt för tårar och "ta till sig" av dumma, elaka eller vidriga kommentarer fastän man har ett starkt psyke. En person med starkt psyke, enligt mig då, är en person som tar sig upp igen. En person som orkar bearbeta jobbiga händelser och situationer för att sedan gå vidare. En person som inte ger upp. Och jag TROR faktiskt att vi kvinnor undermedvetet har blivit härdade! 

Jag har umgåtts med grabbgäng större delen av mitt liv. Mina allra bästa vänner som liten var killar, mina allra bästa vänner idag är killar. Det tror jag har härdat mig en hel del, för det har fan inte varit en dans på rosor alla gånger. Jag har inte på något vis blivit illa behandlad, men visst har man blivit utesluten från en del grejer ibland, och visst har man fått lyssna på groteska skämt om kvinnans plats i världen (ja, bara skämt). Detta tror jag ändå någonstans har gjort mig tuffare. Har märkt på senare tid att jag inte längre tar någon skit, saker och ting rinner av mig och skulle jag någon gång bli irriterad säger jag ifrån. 

Nu menar inte jag att jämföra dessa kvinnors situation med min egen (det vore bra jävla konstigt), men jag tänker att om jag kan bli tuffare, hårdare och mer på alerten av mina killkompisars oskyldiga skämt, då kan nog kvinnor som på allvar blir hotade, hånade, spottade på och illa behandlade ta sig upp och bli sjuuuuukt starka! Bara de orkar ta sig upp igen! Jag tror på dem och känner ett sådant extremt jävla hat mot män som ens har mage att hota kvinnor såhär! Det finns inte mycket jag hatar mer än män som hatar kvinnor, helt jävla obefogat dessutom. Detta är kvinnor som har åsikter, som gör sitt jobb i samhället, som vågar visa framfötterna och gå emot normen för "vad en kvinna är och skall vara"! Det här är KVINNOR, som är STARKA, och detta klarar inte alla män av helt enkelt! 

Måste dessutom säga: det var då fan på tiden att detta kommer fram, att detta uppmärksammas och faktiskt sprids, för det är fan inte okej någonstans detta! Jag hade egentligen tänkt skriva ett glatt inlägg på bloggen ikväll, men det går fan inte efter att ha sett detta. Det blev ett irriterat och kanske litet slarvigt inlägg, men jag tycker det är SKITVIKTIGT att belysa dessa verkliga problem som en del är tvungna att stå ut med idag. Jag hoppas att ni håller med mig på den punkten i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar