14 februari 2013

Alla hjärtans dag...

Kärlek.
Idag är det alla hjärtans dag. Världens värsta dag, alla brustna hjärtans dag. Zingo somnade in idag, lugnt och fint fick han lämna jordelivet. Samtidigt som det gör så förbannat jävla ont så är det som om en sten har lättat från mina axlar. Nu lider han inte längre, han har inte ont. Det har varit tunga månader vi genomlidit allihop sedan han fick sin diagnos. Vi och veterinären var övertygade om att han skulle få i alla fall fyra år till. Men i och med att levern gav upp stötte hans kropp bort insulinet. Jag fick en sådan extrem chock när jag kom hem från Gotland, Zingo hade blivit så mager och musklerna var borta med fettet. Det gjorde ont i mig. Min korv var inte längre en korv utan en sjuk tunnis. 

Stämningen varierar i huset idag. Vi är ledsna tillsammans samtidigt som vi kan dela glädjen över att Zingo valde just vår familj, vi kan glädjas tillsammans för alla minnen han berikat oss med. Han var världens bästa hund. Världens bästa Korvis, Skithund, Zingoalla och Bushund. Några av alla smeknamn han fått stå ut med under våra år. 

Fina, fina, fina, älskade, underbara Zingo, vila i frid. Tack för att du ville vara en del av vår familj. Vi kommer aldrig glömma dig och vi kommer fira dig i våra hjärtan. Du är redan saknad och det är tomt här hemma, men vi vet att du har det bra nu. Gotta dig riktigt ordentligt nu älsklingen min. <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar