8 februari 2013

And the story continues...






























Ja, jävlar hörrni. Sömn är en bristvara för tillfället, i alla fall när sömn borde vara just sömn och inte vaken tid. Jag förstår inte det här med att det är så jävla lätt att sova när man egentligen inte borde, alltså att man skall behöva ligga och vrida sig i sängen till klockan fem på morgonen då man tokdäckar av utmattning. När man är sjuk alltså.

Jag skrev i ett inlägg här om dagen att "jag är hellre förkyld en vecka än magsjuk en dag" och sade att jag skulle tänka efter nästa gång jag tänkte kläcka ur mig någonting liknande. Nu har jag tänkt efter och kommit fram till följande: tiden EFTER en förkylning är definitivt den värsta. Jag hade hellre varit förkyld OCH haft kräksjuka samtidigt än stått ut med "efterförkylningen".

Jag får nästan alltid(!) bihåleinflammation efter en förkylning. Alla som har haft bihåleinflammation vet hur jävla jobbigt det är! Pannan känns som en cementplatta och gör så jävla ont att det kryper av frustration i hela kroppen, man vill helst av allt bara sjunka genom jorden eller explodera i ett enda köttberg! Näsroten känns tredubbel och ögonen känns så svullna att de vilken sekund som helst skulle kunna ploppa ur sina hålor.

Fanfanfan. Det syns till och med på bilden om ni kollar noga, mitt ena öga är extra smalt deluxe! Allmänt drogpåverkad ser jag ut att vara också för den delen. Bah. Mycket möjligt att det blir ett samtal till VC imorgon, som visserligen inte gör någonting. Antibiotika går inte in i de små "bihålebenen" så den gubben funkar inte! Om ni har några huskurstips till mig hur man botar bihåleinflammation så får ni gärna komma med dem.

Jag hoppas ni mår bra där ute och att ni har massvis med härliga planer inför helgen. Festa och upplev lite åt mig med, ni som kan, tack! <3

1 kommentar:

  1. Produkten jag instagrammade här om dagen. Eftersom antibiotikaresistensen bara växer.

    SvaraRadera