5 februari 2013

Dåligt av mig!

Hallå på er!
Jag har varit galet dålig på att blogga de senaste dagarna. I have my reasons. Till exempel en helt sjuuuukt ihärdig, konstig och irriterande förkylning. Hade feber till och från i några dagar. Var utslagen till sängs, hög på febernedsättande, dyngsvett och konstant kissnödig av en miljon liter vatten som jag tvunget drog i mig. Jag kunde inte ens dricka Pepsi, galet!

DÅ ÄR MAN FAN SJUK, JAG SÄGER DÅ DET!

Henke smittade mig och jag fick snällt stanna kvar en vecka till på Gotland. Inte för att det gjorde mig någonting, tvärtom såklart, men hade HELST sluppit undan sjukdom och stannat en vecka till ändå! ;) Så ja, there you have it!

Jag brukar alltid säga: "jag är hellre förkyld en vecka än magsjuk en dag". Börjar ärligt tvivla på om det verkligen är sant med tanke på hur fruktansvärt träligt det är att ha feber. Tror jag får ta mig en funderare till innan jag kläcker ur mig det igen... (Fan, beslutsångest redan nu)

Idag skedde i alla fall hemresan. Påbörjades vid 06.15 imorse och jag gjorde entré i Katrineholm vid 13.08 för att vara rätt så exakt. Det var hemskt skönt att komma hem, samtidigt som det känns hemskt i negativ bemärkelse också. Kanske mest så faktiskt. Lite mer än en månad kvar till jag får återse min prins, och då blir det bara över en helg. Kommer ju dö saknarochlängtardöden här! Symtomen har redan börjat komma...

Bäst att sova. Jag har ju min säng i alla fall. Jag skall aldrig mer klaga på den. Aldrig. Det är ett löfte! Efter att ha sovit på luftmadrass i lite drygt tre veckor förstår man hur jävla bra min säng är fastän den låter lite konstigt så fort man typ rör lite på lilltån. Jag älskar dig säng!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar