27 februari 2013

Soptomt men glad ändå!

Freddie, my man!

IKEA i Örebro var det soptomt på de grejer jag lade upp i bloggen igår. Antar att det var min vanliga tur eftersom allt fanns när jag kollade lagersaldo innan vi åkte. Så, ja, det sket sig ju rätt rejält med det. Hittade i alla fall en av grejerna, 3-pack blockljus. Köpte ljus för typ 200 spänn och skitfina, billiga sängkläder. Fick med mig ett fodral till min lilla 11" dator också, skinande rosa! Så jag var ju i alla fall inte jättebesviken när vi lämnade IKEA bakom oss för att dra vidare mot Marieberg. Har ju faktiskt typ ett års förbrukning av ljus nu i mina UK-lådor.

Väl på Marieberg var Bokia och bokrean mitt mål. And guess what? Jag hittade faktiskt Lesley-Ann Jones biografi om Freddie Mercury på bokrean! Har haft ögonen på den boken hur länge som helst men tyckt att typ 300 spänn är lite för saftigt. Är ju reaskadad och köper i princip allt på rea. Rea eller ingenting, typ. Snålis. Så ja, jag blev överlycklig när jag äntligen fick ta fram den till kassan för att betala. Kärlek för pengar det. 

Hittade även Per I Gedins biografi om allas vår älskade, älskade konstnär Carl Larsson. Så nog fan vad jag nöjd när jag kom hem, trots IKEAs hyllor som gapade tomt. Årets bokrea verkar i övrigt vara en av de bästa jag har varit med om hittills. Vill köpa allt, men det får nog faktiskt räcka med två böcker i år. Trist såklart eftersom bokrean är bästa rean på hela året. Slår mellandagsrean med hästlängder, så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar