18 februari 2013

Ett sår som aldrig läker.

Idag känner jag mig förbannad. Vet egentligen inte varför. Och egentligen skall jag väl inte säga idag heller, för det har ju inte pågått hela dagen, snarare i perioder över dagen. Över daghelvetet! Vet inte om det är frustration, irritation, ilska, saknad eller längtan. Förmodligen lite av varje och kanske lite mer av något. Saknad är väl huvudingrediensen. Ja, saknad är det.

Såret som blev när Zingo var tvungen att avlivas kliar och kliar. Det kommer aldrig läka, men vissa stunder under dagen kommer jag på mig själv med att vilja gråta och sedan liksom inse att nej, han finns inte längre. Jag inser det flera gånger om dagen, ibland tror jag att han fortfarande finns här. Jag får inte längre höra hans mjuka tassar mot vårt hårda golv eller lyssna till när hans svans slår emot en byrå eller ett bord när han är glad. Dunk, dunk, dunk. Aldrig mer. Aldrig mer gosa med de där underbart mjuka och silkeslena öronen. Aldrig mer ha honom i mitt knä eller lukta honom i nacken. Aldrig mer. 

Och det är så tungt. Jag vill gråta. Ibland gör jag det, när ingen ser. Jag vill inte dela av mig med min sorg, vill inte se någon i ögonen just då. Jag vill bara ha Zingo i tankarna när jag gråter för honom, för att jag inte får ha honom hos mig längre. En liten stund för mig själv då jag vill vara ifred med minnena av min allra bästa vän. 

Jag hade aldrig trott att det skulle kännas såhär tungt. Inte förrän det blev verkligt. Du är så saknad. Älskade, älskade Zingo. Vi tänker på dig varje dag, vi minns dig och älskar dig. Jag hoppas att du känner det där du nu är, hjärtat mitt. 

Och jag vet att herren på bilden nedan saknar dig minst lika mycket. Han letade efter dig här i huset samma dag som du var tvungen att lämna oss. Jag tror han har känt min sorg lika tydligt som du en gång i tiden gjort, för han har varit mig i hälarna och alltid försökt få mig glad. Så du kan vila ordentligt nu Zingo, vi är i tryggt förvar, bara det att saknaden gör extra ont ibland och detta sår kommer aldrig läka. 

<3
Ozzybollen hälsar till dig Zingo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar