6 februari 2013

Uppdrag granskning.


Ni som har tid att sitta i TV-soffan mellan 20-21 ikväll tycker jag skall slå på SVT1. Inlägget jag skrev igår handlade om kvinnohat över internet och det är precis vad de behandlar i kvällens avsnitt. Viktigt, viktigt! Förresten tycker jag det är väldigt fascinerande hur otroligt berörda män blir av detta, vilka reaktioner som uppkommit! Till och med på min Facebook, faktiskt. 

"Problemet är ju lika stort åt båda hållen"

Jo, tjena... Verklighetscheck? Det är någonting med män, så fort en diskussion som denna uppkommer så känner de sig nedtryckta i skorna för att de själva inte är offren. Det är ett faktum att kvinnor är, och alltid har varit, mer utsatta för sexuella trakasserier och hot. Ändå är det så jäkla orättvist när Uppdrag granskning väljer att göra ett program med fokus på kvinnohat över internet. Så jäkla, jäkla orättvist! Och så SYND det är om männen sedan, fyfan, det skall vi inte ens tala om... 

Suck. Blir trött bara jag tänker på't! Så nu tänker jag plugga, sedan är det jag som bänkar mig framför TV:n klockan åtta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar