23 februari 2013

Att trivas!

Åh, ja, herregud! Jag började städa i princip med en gång när jag vaknade idag. Fanns ingen mening att dra ut på det. En kopp kaffe och sedan var jag igång! I fyra timmar. Fyra timmar för ett enda rum! Jag hade fortfarande julstjärnan stod kvar i fönstret, vilket visar ungefär hur sugen jag har varit på att städa de senaste månaderna. Men idag var det i alla fall dags! Drog upp rullgardinerna som varit neddragna i evigheter, placerade om högtalarna och kopplade in dem till TV:n, rengjorde min äckliga laptop inside and out, dammade av varenda liten jävla pryl, dammsög som om jag vore besatt, bytte sängkläder och dekorerade om en aning i fönstret och på bordet. 

Ja, det tog sin lilla tid och ork. Var ju så jävla hjärndöd och glömde/hade inte tid att varken dricka eller äta. Vet inte hur dum man får bli på en skala, trodde jag skulle slå ihop på ICA. 

Men jag är så satans jäkla nöjd med mitt rum nu! Jag har verkligen allt jag behöver här nu i teknikväg och det är så himla, himla trivsamt, ombonat och mysigt nu när jag slängt ut det gamla och kört in det nya. Refreshing! Första gången på evigheter som jag faktiskt blir väldigt glad av att vara på mitt rum. Det enda som fattas nu är karln min men det är ju inte ens två veckor kvar till dess att jag får kura ihop mig framför en film tillsammans med honom. 

Jag har i alla fall fyndat, både igår och idag. Plantan som står i fönstret kostade 15:- på Willys, den urläckra krukan kostade 40:-, också den inköpt på Willys. Väldigt billigt enligt mig och någonting jag har haft funderingar på under en väldigt lång tid. Så nu kan man säga att jag har blivit mamma, haha! Hur det går att hålla denna planta vid liv återstår att se... Sedan hittade jag två små skitsöta lyktor på ICA Maxi ikväll, 20:- styck. Passar så jäkla perfekt med en större, silvrig ljuslykta jag har står på ett spegelfat (inköpta på Rusta) på bordet så jag blev skitglad när jag hittade dessa! En Teddypläd för 52:- (nedsatt från 149:-) fick följa med hem också eftersom Ozzy så envist käkat hål på varenda filt jag äger. NÖJD ÄNDÅ!

Ja, herregud, är så jäklarns nöjd! Det var lätt värt de fyra timmar jag lade ned idag för nu trivs jag så himla fint här inne. Perfekt! Nästa gång jag planerar att vara så genomgående noggrann skall jag nog dock se till att äta och dricka ordentligt. Huvudvärken är inte nådig. Dags att däcka!

P.S. måste få igång min systemkamera, bildkvaliteten är ju under all kritik med telefonen när det är lite mörkare omgivning. D.S.
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar