20 februari 2013

Mycket på gång.

Tjenare!

Åh, hörrni, det är mycket på gång just nu. Igår satt jag i princip hela dagen med näsan djupt ned i studieböcker. Idag är det dags igen, måste verkligen bli färdig med min bokrecension. Downside of writing a book review: eftersom jag läser så väldigt mycket annars så tror mamma och pappa att jag hänger mig åt ett rent nöje när jag läser boken till recensionen. Pappa kom in igår: "är det där plugg?" med en högst misstänksam min. Funderar på att spela honom ett spratt, be honom läsa igenom min bokrecension när jag är färdig. Högläsning. 

På engelska. Mohaha... That would be funny, right?

Sedan har jag också hunnit tänka över min framtid lite. Ni vet alla hur mycket jag vill komma till Gotland och hur mycket jag vill ifrån Katrineholm. Så, jag har faktiskt hittat någonting så pass intressant som en skrivarlinje på Gotlands Folkhögskola. Det vore DRÖMMEN med stort D! Hur svårt det är att komma in där vet jag inte riktigt, men jag tänker kämpa för att det skall ske. 

Så som ni märker har jag lite att göra de kommande dagarna, därför kommer bloggen kanske ligga lite i lä. Eller så kommer det bli tvärtom; jag kanske kommer ha alldeles för mycket blogginspo för att kunna låta bli att klicka mig in här och dela med mig av mitt liv. 

Wello, wello, dags att låta näsan vila i böckerna igen. Dags att låta tankarna fly sin väg till 50-talets Australien. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar