29 november 2012

Winter is coming!

Tagen i förrgår, idag är det ännu mer snö! Så fint!
Winter is coming, minst sagt (skall börja se om Game of Thrones säsong ett ikväll, för typ femhundrafemtiotolvte gången, tröttnar aldrig!) Och jag tar emot denna årstid med öppna armar och ett glatt sinne. Jag älskar vintern, jag älskar snön och luften som känns så lätt och frisk att andas in. Speciellt älskar jag hur ljus natten och morgonen känns när marken är lysande vit. Det blir liksom aldrig riktigt mörkt, bara extremt mysigt. 

Inatt fick jag i alla fall jobba. Skulle precis till att somna vid 03.00 när telefonen vibrerade. Det kom så plötsligt också, men antar att det är så att jobba jour som snöskottare. Jobbade ca. tre timmar och det var riktigt, riktigt kul! Skönt som tusan att få använda kroppen. Var hemma omkring halv åtta och då var det sängen som gällde. Upp klockan tolv igen och iväg till skolan för lektion. Sedan har jag faktiskt sovit en rätt stor del av dagen. 

Hoppas på massvis med snö och massvis med jobb i vinter. Den enda dagen jag verkligen inte vill jobba är såklart julafton. Håller tummarna att jag får fira den i lugn och ro med familjen, annars jobbar jag gärna varje jävla dag! Happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar