13 november 2012

Motivationsinlägg till mig själv

Fyfan... inte okej.
Från och med idag är det godisstopp för min del. På riktigt alltså. Nu får det fan vara nog, jag M.Å.S.T.E. ner i vikt innan detta blir livsfarligt. Jag måste få må bra! För ja, det är faktiskt det saken handlar om först och främst. Att bli snyggare (jag är faktiskt rätt snygg som smal, tro det eller ej) är bara ett plus i kanten. Ett jävligt bra sådant förstås! 

Men jag vill kunna genomgå min bröstminskning snart. Jag kvalificerar mig på alla punkter förutom just BMI. Gör jag ingenting åt mina bomber kommer de förstöra både rygg, nacke och axlar, någonting jag känner av starkt redan nu. Vissa dagar vill jag sjunka under jorden p.g.a. smärtan som strålar genom hela överkroppen. Och då är jag bara 22 bast. Hur fan skulle det kännas om jag vore typ 28 och gravid med mitt första barn? Vill egentligen inte ens tänka tanken. 

Sedan har vi ju just det: jag vill ha barn! Inte just nu alltså, men om några år när jag studerat och ekonomin är stabil. Är man så överviktig som jag så är chansen så jäkla mycket mindre, ibland nästintill obefintlig. Fett i äggstockarna är ju inte speciellt bra, efter vad jag har hört... Och alla dessa hormonsjukdomar man kan få om BMI ligger för högt. Vilket inte alls är ovanligt bland överviktiga kvinnor. 

Så nej, ett fetto vill jag inte vara längre. Det är big no no! Jag vill leva mitt liv fullt ut, jag vill kunna skaffa små knoddar och orka leka med dem. Jag vill inte vara mamman som sitter på kanten av sandlådan. Jag vill vara mamman som deltar och är full av livsglädje och kärlek! Första steget är trots allt att trivas med sig själv, att älska sig själv och allt man är och står för. Det tror jag är skitviktigt när det kommer till mognad att skaffa barn. DET är någonting som triggar igång min motivation och vilja så enormt. 

Tanken på att få skaffa barn med Henrik gör mig alldeles varm inombords, så här skall det kämpas, svettas och slitas! Jäklar. Nu kör vi! Jag skall ned i vikt och cigarettminskningen är redan i full gång. Hoppas på att vara rökfri efter jul! (: Min viktresa får dock ta den tid den tar. Vill inte jojo-banta som jag gjort hittills utan jag har planer på att gå ned mina kilon och stanna där!

NU KÖR VI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar