13 november 2012

Viasat History

Jag har väl egentligen aldrig varit speciellt mycket av en TV-tittare såhär i vuxen ålder. Den har mest fungerat som bakgrundsaktivitet medan jag sysslat med annat som t.ex. plugg, stickning eller läst en bok. Men så kom jag hem från Gotland nu i november och fick reda på att päronen mina har skaffat Viasat. För det första blev jag förvånad att någonting sådant ens hade skett. Vi har dragits med grundutbudet/Boxerkort som fylls på kontant i så många år nu att jag trodde vi skulle fastna i det för alltid. Ack så fel jag hade. Och tur var väl det!

För det andra var lyckan så extrem när jag fick reda på vilket kanalutbudet är! Vi har Viasat History! VI HAR VIASAT HISTORY! Acting like a crazy person, men jag blev så jäääädrans glad! Det är en sådan bra kanal att jag nästan är redo att skippa Kalle Anka över jul i år (fast det kommer jag inte göra, lika lite som jag kommer skippa de traditionella köttbullarna på julbordet).

Detta är en kanal för de som älskar historia och har viljan att få kunskap om vad världen är byggd utifrån och varför den ser ut som den gör. För historia är faktiskt nyckeln till allt som existerar idag. Rekommenderas starkt till alla historieälskare, för detta är verkligen en bra och MYCKET kvalitativ kanal. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar