28 november 2012

Nationella och läskig morgonfrilla.

Jaha. Gick upp lite över tio idag. Hade hoppats på att få jobba imorse nu när snön kommit på besök. Blev tyvärr ingenting vilket ju är förståeligt. Det är inte som att snön står i drivor. Men den ligger kvar och det är jag sjukt glad för! Trodde inte jag skulle få se snö denna vinter efter allt snack om att vädret skulle fortsätta vara milt året ut. Hoppas detta stannar nu, jag blir så lycklig i själen när jag ser att marken är vit. På riktigt lycklig. Snö slår vilken shoppingrunda som helst!

Sitter här i vardagsrummet med en läskig morgonfrilla som jag faktiskt inte orkar göra någonting åt. Har läst lite engelska på morgonen för att "få in det i systemet", så mitt yttre är inte prio just nu. Har nämligen läs- och hörförståelse nu på morgonen, nationella proven alltså. Eftersom det inte går att plugga till det känner jag mig extremt nervös och oförberedd, men att läsa lite engelska hjälper nog i alla fall en del.

Jaha... det är så frustrerande att vara nervös över någonting man inte kan kontrollera. Önskar jag hade kunnat plugga inför nationella, avskyr att inte kunna göra det. Får idéer i skallen om att det kommer gå åt helvete, men jag vet samtidigt att jag kommer fixa detta. Kom igen liksom, nationella, enklaste skiten som finns...

NU SKALL JAG FIXA DETTA! Det finns bara en väg. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar