9 november 2012

Instaweek

[popgownia @ InstaGram]
Homeland in bed. Moi. Plugg framför TV:n.
Hittade en ursöt bakgrundsbild. Favoritté och
"Sju jävligt långa dagar" av Jonathan Tropper. 
Dikt funnen i "Miss Peregrines hem för besynnerliga barn"
av Ransom Riggs (nyköpt bok för dagen).
Medan merparten av min vänlista på Facebook gnäller på höst och vinter hyllar jag dessa årstider. Jag älskar kylan och den friska luft vi får andas in under vinterhalvåret. Jag älskar att tända ljus i hela rummet och dricka mitt favoritté i sängen eller framför TV:n. Jag älskar att glo på alla mina serier omringad av värme när det är så kallt ute. Det blir som två olika världar. En där man får andas frisk luft och känna sig så extremt levande och en där man får vara sig själv till 110 procent, i fula mjukisbyxor och slitna fårskinnstofflor.

För ja, jag känner mig verkligen hel tillsammans med mina böcker. De får mig verkligen att skina upp som en sol. Läsning är mer än att bara få ta del av en tilltalande historia, det är att få känna också. Att få leva sig in i ett liv som inte är ens eget. Sorg, kärlek, glädje, lycka, missnöje, ilska... Helt jäkla underbart och så mycket större än man tror vid första anblicken av en hittills okänd bok!

Så, just nu innehåller min InstaGram mestadels "mysbilder" eller vad man nu skall kalla dem. För mig är de mysiga i alla fall, medan någon annan förmodligen skulle tycka att min tillvaro sög och var alldeles för lugn. Men så är jag en liten enstöring också, trivs bra i mitt eget sällskap och jag gillar att ta det lugnt. Åtminstone till dess att ensamheten blir påtaglig. Då börjar jag nästan grina av saknad. DÅ är det dags att ta upp boken igen, vända sida och tänka positiva tankar.

Välkommen vinter! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar