14 november 2012

Loppisfyndat!

Men ja, kärlek vid första ögonkastet! Kostade mig fem riksdaler och pryder nu min vägg.
Jag älskar att kila omkring på loppis. Fattiglapp som jag är! Dessutom tycker jag återvinning/återanvändning är jätteviktigt och köper jättegärna så mycket som möjligt begagnat istället för att köpa nytt. Bättre för både miljön och plånboken alltså. På loppis kan man hitta så himla mycket fint som inte går att finna i en vanlig butik. Ibland de mest oväntade grejerna dessutom. Som gipsmasken jag hittade idag t.ex. när jag irrade omkring i jakt på ljuslyktor. Kärlek vid första ögonkastet! 

Så idag fick jag med mig gipsmasken och en bok hem från loppis. Landade på åtta spänn totalt. Är man riktigt skicklig på att hitta de där godbitarna kan man för tusan inreda ett helt hem för knappt några slantar alls och samtidigt spara på miljön! Jag gillar! 

Mer loppis åt folket! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar