8 juni 2013

Glatt överraskad!

-2.2kg visade vågen idag. Kanske lite mer men jag kommer inte ihåg exakt siffra sedan förra invägningen, har nog snarare gått ned omkring 3kg. 

Jag har inte tänkt på att väga mig på några veckor eftersom jag avskyr att se min vikt i nummer... Så idag sa pappa "men Elfrida, du har ju fått en midja, du har gått ner i vikt". Syrran sa samma sak igår. Tänkte att "nu ni, nu skall jag motbevisa er, jag har gått upp!"

Ställde mig på vågen och bah typ dog... Jag kunde bara inte tro mina ögon när vågen visade minus! Jag har gått de senaste veckorna och känt mig fetare än någonsin. Jag har varit helt bombsäker på att jag gått upp typ fem kilo och varit rädd att ställa mig på vågen så detta var en mycket glad överraskning. Jag har aldrig vägt tresiffrigt och tänker fortsätta med det. Hade jag någonsin kommit över 100kg hade jag blivit så extremt nedslagen och tappat livslusten helt. Det vore ett extremt nederlag och jag har varit så rädd den senaste tiden för att det skall gå så långt. Nu går det åt andra hållet och lyckan är total!

Varje steg framåt är ett steg på rätt väg, hur litet det än är. Man skall inte vara nöjd men man skall absolut unna sig att vara glad, vilket jag verkligen är just nu. Glad och motiverad att faktiskt ta tag i detta ordentligt. Det som känns så skönt är att jag i princip inte har gjort någonting för att förlora dessa kilon. Det får mig att inse att jag faktiskt KAN gå ned i vikt. Anstränger jag mig med minst en timmes motion om dagen och skiter i alla dessa onödiga sötsaker (som är SÅ svåra att låta bli...) borde detta verkligen kunna fungera.

Disciplin, en framtidsvision, motivation och en jävla vilja. Recept på ett fungerande koncept! Nu skall jag bara finna allt detta inom mig själv, men jag är åtminstone på god väg efter dagens framsteg! Jag hoppas på att kunna bjuda på före- och efterbilder om ett år. <3


2 kommentarer:

  1. Grattis till viktnedgågnen =) Det kan verkligen vara motiverande, även det lilla =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det är viktigt att söka all motivation man kan och när det går framåt fungerar det alltid som bränsle! :D

      Radera