26 juni 2013

Django Unchained























Django Unchained, vilken otrolig jävla rulle! Jag fullständigt älskade den. Och då skall ni veta att jag inte är mycket för "pang pang" och flygande fläsk. På något vis lyckas Quentin Tarantino få mig att älska just det i alla fall. Jag vet inte om han gör det medvetet men det känns som om många scener är regisserade med glimten i ögat och en gnutta sarkasm. En scen som hade varit fruktansvärt cheesy i vilken film som helst blir bara helt klockren i hans filmer. Fantastiskt! 

Det jag älskar mest med denna film är i och för sig inte revolverfighter och flygande fläsk. Det som tilltalar mig allra mest (utöver storyn såklart) är karaktärerna och skådespelarinsatserna. Jag kan ärligt säga att jag aldrig någonsin har sett en film med så fruktansvärt starka och välspelade karaktärer. Dr. King Schultz som spelas av Christoph Waltz är ärligt talat den mest kompletta karaktär jag någonsin sett i en film. Jag överdriver inte. Helt jävla fantastisk! 

Har ni inte sett denna film: SE DEN! Denna vill man bara inte missa. Pulp Fiction och Inglourious Basterds i all ära men Django Unchained tar ändå förstaplatsen hos mig bland Tarantinos skapelser. I'm hooked! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar