8 juni 2013

Alltid lika pinsam.

Dagen går mot sitt slut. Idag har jag hunnit gosa med Zac, solat, gjort sjukt goda schnitzlar, käkat sommarens första färskpotatis (godlike) och läst ut min bok. Skitbra sådär långt alltså. 

Jag har även lyckats med bedriften att stå med nosen full av hudlotion inne på ICA Maxi. Jag brukar alltid trycka lite på flaskan för att få ut luft och känna hur den doftar. Jag gör nog aldrig mer så. Jag tryckte till och plötsligt stod jag där med hudlotion i  hela näsborrarna och på överläppen och tänkte "bara ingen såg mig, bara ingen såg mig". Innan det höll jag på att dra med mig en ställning med kläder eftersom jag fastnade med skon i den. 

Förstår inte hur jag alltid lyckas med så skämmiga grejer? Om någon såg mig stå där med hela överläppen och näsan full med klarvit hudlotion skäms jag ihjäl. Snacket börjar väl gå på stan snart. "Ah titta, det är ju bruden med en hel sats i nosen på ICA!"

Nu tänker jag fan gå och lägga mig och hoppas på att morgondagen blir bättre och mindre pinsam. Men ja, man skall väl inte förvänta sig för mycket. "När man tror att det inte kan bli värre"

Kapitulerar med den vita flaggan vajandes. Godnatt!

PS. Denna bodylotion vill jag ha hemma! Det var alltså inte den som attackerade mig... DS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar