22 september 2013

What if...

Jag vill ut och leka med kameran! Jag vill inte sitta inne och ruttna med plugg, eller städa för den delen. Det råder kaos, minst sagt. Tänk om man hade förmågan att göra fler saker samtidigt. Då menar jag inte saker som att prata i telefon samtidigt som man... vispar grädde. Nej, jag menar äkta multitasking! 

Repetera lagar och domstolsbeslut samtidigt som man tar fantastiska foton, samtidigt som man städar till perfektion, samtidigt som man går igenom kapitlet i den där kurslitteraturen som handlar om informationssök, samtidigt som man läser den där boken man har velat läsa så jävla länge. SAMTIDIGT SOM MAN MÅSTE HINNA MED ATT ANDAS! Tänk så lite tid man har till övers, egentligen. Mitt schema är fullsmockat idag och det är söndag. 

Söndag. Imorgon är det måndag. Då börjar helvetet om. Tänk om någon hade sagt till mig under gymnasiet att det skulle bli såhär. Att jag skulle behöva ta lån och genomgå ett smärtsamt år av vuxenstudier, att jag skulle behöva bo så långt från mitt livs kärlek. Att jag inte skulle kunna gå den väg jag vill. Hade någon sagt det till mig då, när jag var 16 år och dum av bara fan... Men jag antar att man måste lära sig den tuffa vägen. Jag antar att jag hade sagt "ja, visst, sure balla bacon", ryckt med axlarna och fortsatt med mitt slarv som vilken nonchalant tonåring som helst. För det är lätt att säga att man hade gjort annorlunda efteråt, när man nog vet innerst inne att det faktiskt inte ligger ett uns av sanning i det.

Men tänk om... Vad mycket lättare livet hade varit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar