10 september 2013

Help a sistah out!


Jag skriver här för att allra ödmjukast be om hjälp. Det är inte ofta jag faktiskt måste göra det när det kommer till skolarbete. Det mesta brukar liksom lösa sig efter x antal timmar på Google/YouTube. Men nu löser det sig inte, mitt tålamod börjar liksom överge mig här. Så nu tycker jag vi kan slå våra (ärt)hjärnor (ärt- får stå för mig då alltså) ihop!

Det är nämligen såhär: 
jag skall skriva en fördjupningsuppgift på 2-3 sidor om ett djur (i detta fall valde jag alltså världens mest fantastiska djur, typ, giraffen) med fokus på evolution. Jag skall förklara hur girafferna fick sin långa hals, dess utveckling, konkurrens (typ det naturliga urvalet, Darwin) och möjlig framtida utveckling. I korta drag. Problemet är bara att jag inte kan hitta någonting om det här på internet. Jag vet inte om min hjärna bara är otroligt slö idag eller om det faktiskt inte finns någonting. Jag tror personligen på förstnämnda. 

Så nu tänkte jag såhär: 
ni får jättegärna hjälpa mig hitta fakta/litteratur/hemsidor/dokumentärer/whatevs om det här. Ni skall såklart inte skriva uppsatsen åt mig (såvida det inte finns några frivilliga själar där ute som vill göra gott...) utan bara hjälpa mig lite på traven så jag kan komma igång åtminstone. Jag vore evigt tacksam!

*håller tummarna*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar