1 september 2013

Döblin bäjbi, Döblin.

Imorgon är det dagen D! Bokstavligt talat, eftersom vi sätter oss på flyget till Dublin (som ju börjar på D, ehehehe...) Till skillnad från min kära lillasyster har jag inte varit speciellt laddad. Jag menar, visst, det ska bli SKITKUL att åka till Irland, men sis har verkligen hetsat och planerat all sin packning typ fem veckor i förväg och raidat nätet på Primarks utbud. Eller Penneys, som det heter i Irland. Jag packade på fem minuter idag och är nöjd så. 

Tror inte jag är någon speciellt komplicerad människa faktiskt. Lite som farsan; så länge man har kläder på kroppen och bankkortet med sig är man "on track". Mer än så behövs inte. Rätt skönt egentligen, att inte behöva planera precis allt. Man tar helt enkelt saker och ting som de kommer oavsett destination. 

Som alltid när jag skall flyga blir jag lite nervös och känner mig som en brottsling. Det är så förbannad noga med vad som ligger i vilken väska. Inga elektronikprylar i den incheckade väskan, inga vätskor i handbagaget, iPads och datorer i handbagaget, tobak i handbagaget, ingen tändare i handbagaget... alltså jag blir tokig! Till slut håller man ju inte reda på vad som skulle ligga i vilken väska?! Vi får väl se vilken domen blir imorgon väl vid incheckningen. 

Det ska bli så jävla skönt att få komma bort i några dagar! Koppla av och koppla bort. Tråkigt att mamma inte vill följa med men det kan vara kul att göra någonting tillsammans med farsan också. Jag och mamma hänger ju i princip varje dag annars. 

Hoppas på att kunna bjuda på mycket bilder när jag kommer hem igen! Till dess kommer jag i princip vara okontaktbar, bara insupa allt och njuta av kultur, öl och shopping. Så, laters, lads!  

Gjorde naglarna Dublinfina. Ser ju kanske inte sådär jättecharmigt ut på bilden men IRL är de så fina så!
FRÄSIGA, som jag gärna säger eftersom jag är en sådan där tönt som använder det ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar