15 september 2013

Plugg upp till tänderna!

Man skulle kunna säga att jag är sysselsatt. I två veckor framåt. Har så galet mycket plugg på schemat just nu. Jag har sammanlagt 250 sidor att läsa på till tre prov plus en inlämningsuppgift (som just nu känns skitsvår). Varav två av dessa prov är i de två kurser jag har absolut svårast för: privatjuridik och biologi. Tycker det är otroligt intressant och det är lätt de roligaste kurserna jag har, men det är också extremt svårt att få in allt. 

Som tur är så tycker jag det är kul att plugga. Hade motivationen varit som bortflugen hade jag aldrig ens försökt mig på att fixa detta, men jag är motiverad och jag försöker göra det till en kul grej. Att bli deprimerad och vilja gräva ned sig under jord till allt är över, det är inte min kopp te (även fast jag känner så ibland...)! Nej, det är bara att bita ihop och bita i så fixar det sig! Förstå hur nöjd och stolt man skall vara efteråt?! Den känslan är värd varenda timme med näsan i böckerna! 

Nu kör vi! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar