9 september 2013

QPAD MK-50 Pro


Förra veckan var en galen och... annorlunda... vecka. Jag har länge suktat efter en stationär dator och när vi kom hem från Dublin i fredags hade mamma och pappa en överraskning till mig. Något förvånad, exalterad, glad och chockad begav vi oss till Elgiganten där jag fick köpa min efterlängtade stationära. 

Mina föräldrar är verkligen alldeles för generösa (och lite knäppa, sagt med kärlek) och jag var på riktigt rörd till tårar av denna fina gest. Blir alldeles varm i kroppen varje gång jag tänker på hur otroligt mycket jag uppskattar dem. Och någonstans måste väl de uppskatta mig med, annars hade jag inte blivit såhär spoiled. Efter fem dagars semester i Dublin där jag tyckte att jag blev extremt bortskämd som fick maten betalad varje kväll kommer jag hem till en sprojlans ny burk... Kändes verkligen konstigt och överväldigande. Och man skäms nästan... 

Hur som haver, let's get to the point: mekaniska tagentbord for the friggin win! Jag köpte QPAD MK-50 Pro och herremingud(!), jag vill aldrig mer sitta vid en laptop. Inte ens en Mac! Jag visste redan innan att QPAD gör ergonomiskt utformade grejer så det kändes helt rätt att slå till på detta tangentbord. Man får väldigt, väldigt mycket för 699 kronor, om man säger så. Stödet för handlederna är ett stort jävla fett plus i kanten. Jag brukar få ont i både handleder, händer och axlar eftersom jag spänner mig så. Nu? Ingenting. Så jävla värt det! 

Det tog någon dag innan jag vande mig vid de upphöjda och väldigt känsliga knapparna, men när man väl kommit in i "flowet" är det ett komplett tangentbord som passar alla och inte bara gamers. Simpelt, snyggt och VÄLDIGT bekvämt. Bättre än såhär blir det helt enkelt inte! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar