17 september 2013

I like it oversized...









Idag var det dags för mig och mamma att bege oss ut på jackjakt. Igår spanade vi in InterSport men där har de antingen för små storlekar eller för dyra jackor i rätt storlek. Ingenting att ha med andra ord! Idag började vi med Åhléns - nada. Axelssons - kärringjackor (förlåt, men det fanns verkligen inte en enda höst- eller vinterjacka för någon under 60 där) Kapp Ahl - nada. H&M - sådär, fanns en del fint men det mesta var antingen för tunt eller för tjockt. 

Sist men inte minst - Lindex! Där brukar jag i princip ALDRIG handla, hittar nästan aldrig någonting jag fastnar för där. Vi var tveksamma innan vi gick in men till slut så bestämde vi oss för att ge Lindex en chans ändå. OCH SE PÅ FAN! Där hängde den! The jacka of my drömmar! 

Oversized, tvåfärgad (PRECIS de färger jag har letat efter), perfekta, rymliga fickor och bara helt jävla underbar. Den hängde där och skrek "KÖP MIG, KÖP MIG!" När jag väl hade testat den så var saken klar. Speciellt för mamma: "den där bara SKA du ha, det är inget snack!" och så håvade hon fram SIN plånbok i ren extas. Hon är rolig hon. En hel vecka (till jag får pengar alltså) kunde vi bestämt inte vänta!

Åh, skit ner er, ni som säger att man inte blir lycklig av pengar. På riktigt, skit ner er! Visst, man kanske inte blir lycklig av alla världens pengar men jag t.ex. som inte har haft några egna pengar på typ tre(!) år är bra mycket lyckligare nu! När jag kan köpa DEN DÄR jackan som jag velat ha så länge, eller DEN DÄR klänningen som jag inte kunnat köpa tidigare. DET är bra mycket roligare än att behöva be mamma och pappa om kläder eller liknande, när man är 23. DET är riktigt jävla tråkigt och jag har på riktigt mått så jävla, jävla dåligt varje dag jag inte kunnat försörja mig själv eller behövt be om någonting. 

Gissa om det är riktigt jävla härligt att inte behöva göra det längre! Glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar