13 januari 2013

Med längtan i kropp och själ


Sitter med engelskan såhär på söndagseftermiddagen, men egentligen är tankarna någon helt annanstans. Just nu är de på Gotland och underbara Visby dit jag far på tisdag. Det skall bli så himla mysigt att få fira min och Henriks 6-årsdag i Sveriges, enligt mig, absolut vackraste stad! Jag är helt frälst av Gotland och Visby, så fort man kliver av båten känns det som om man kommit till en helt annan del av världen. Det är någonting med luften och människorna, jag vet inte vad det är, kan inte sätta fingret på känslan, men det är en jäkla fin känsla som når mig varje gång! 

Visst är tankarna på annat håll men med denna glädje i kroppen är det åtminstone en aning lättare att få saker och ting gjorda, när man har någonting att se fram emot. Det är ett tips från mig: se till att alltid ha någonting att se fram emot, litet som stort. Tänk dig att du skall få unna dig någonting när dina måsten är gjorda, att du verkligen är värd att få unna sig någonting. Det kan vara en resa, en konsert, en ny bok du har kikat på och velat ha länge, en riktigt skön utekväll eller finmiddag, vad som helst! För MIG är det drömmen om att få bo på Gotland och inte bara hälsa på. Det är vad som triggar mig och som får mig att kämpa vidare med denna skit som jag är döless på. 

Keep on going and you will reach that goal of yours! Efter regn kommer solsken. (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar