21 januari 2013

Give me a fucking break!


































Det är någonting med min Facebook. Jag tror det ligger någon typ av gnäll-så-mycket-jag-bara-kan-på-Elfrida-och-vice-versa-förbannelse över den. Det slår aldrig fel! Aldrig! Jag kan i princip lägga upp/skriva vad fan som helst på Facebook och skapa världens jävla ramaskri! Alltid finns det någonting att gnälla på, någonting att tjafsa om eller någonting att säga emot, någonting att diskutera på dagisnivå i evigheters evigheter... There's no fucking end to it!

Det är i alla fall minst en gång i veckan som jag måste sitta och läsa allt detta tråkiga skit som folk slänger ur sig. Blir bara så jävla less på att man inte bara kan få vara. Det är inte som att jag lägger upp förnedrande texter eller opassande bilder. Jag snackar inte ner någon eller skriver någonting elakt, alls. Som nu t.ex. så lade jag upp en bild på War Z (som jag för övrigt har kommit att gilla!) och jävlar i helvete vilket liv det blev! Med en gång var det dags på min Facebook. PÅ EN GÅNG! Det tog väl två sekunder innan jag fick första kommentaren och mothugget som berättade rätt och fel, några timmar därefter bröt helvetet ut och det var fler som joinade.

Och jag ORKAR liksom inte ta dessa sandlådediskussioner för det känns så jävla meningslöst. Oftast är det sådana fruktansvärt meningslösa grejer som upprör folk. Vill fan inte sjunka till den nivån längre, man känner sig ju som en jävla jubelidiot när man ger sig in i stormen. Kommer ju ingenting vettigt ur det heller, det bara fortsätter och fortsätter! Sedan fortsätter det lite till och sedan liiite, liiiite till. Heeeelt utan att jag har behövt provocera, jag har bara köpt ett förbannat jävla spel denna gång och delat med mig av det på Facebook! Ibland känns det lite som om min FB är ett forum där man kan sitta och spotta på varandra hej vilt, men jag vill inte att det skall behöva kännas så!

OCH JO, folk får ha sina åsikter, jag respekterar dem! Däremot så ber jag inte om en evighetsdiskussion, som fortfarande håller på, när jag lägger upp en bild såhär som jag gjort nu.

Kan vi inte bara ha det trevligt på min FB i fortsättningen? Det vore så fruktansvärt skönt!

Signerat,
tjej som börjar ledsna rejääääält på dagisdiskussioner på sandlådenivå/Facebook och bara vill ha det trevligt.

Kände att jag behövde ventilera lite. Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar