12 januari 2013

Drowning in work


Det är lördag och jag skall sätta mig ned för att skriva på en bokrecension i engelskan. Sedan skulle jag verkligen behöva fortsätta med uppsatsen om politik i Ryssland och Tyskland. Inte att förglömma uppsatsen om en världskonflikt. Sedan skulle jag ju VERKLIGEN behöva... en stunds lugn och ro i skallen. 

Alltså visst, det finns betydligt tuffare grejer än att studera på Komvux, men just nu är jag bara så jävla trött i skallen p.g.a. allt som verkligen måste göras, trött i skallen av tidspressen och stressen. Sedan blir jag matt i kroppen av att tänka på det faktum att jag faktiskt måste fixa detta, det finns ingen återvändo och heller ingen annan väg ut ur denna miserabla situation. Vill jag göra någonting jag tycker är roligt resten av mitt liv får jag inse det faktum att denna tråkiga tid också behövs. Att plugga på Komvux är verkligen skit, det är inte roligt och heller inte speciellt givande... Sorgligt men sant. MEN, vill jag komma någonstans så är detta nödvändigt. Och det vill jag!

Jag ska fan in på högskolan! Om det blir i år eller nästa kvittar, jag SKA bli den första i min familj som skaffar en högskoleutbildning. Jag ska bli arkeolog! Det bara är så! Så vill jag komma någonstans är det bara att sätta igång. Ingen tid att förlora. Nu kör vi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar