19 december 2012

Winter is coming...


... but I don't feel like waiting for season 3 of Game of Thrones! Seriööööst, alldeles för lång tid kvar! Fick i alla fall nyss reda på att avsnitten skall bli lite längre i tredje säsongen, det gläder mig såklart. Detta är min absoluta favoritserie och det är lika sorgligt varje gång en episod tar slut. Speciellt när en säsong är till ända... Jävlar vad man känner för att grina då! Vet inte hur många gånger jag sett om säsong ett av GoT? Många i alla fall!

Det enda jag tycker är trist med serien är dess namn. Alltså jag tycker "Game of Thrones" är ett skitsnyggt namn, men det är ju namnet på första boken och inte hela serien liksom. Jag personligen hade absolut föredragit om den haft bokseriens namn istället, och kanske "pt. 1", "pt. 2" och "pt. 3" efter. Typ såhär: 

A Song of Ice and Fire pt. 3

Antar att jag är bokstörd, men jag tycker det är så synd att man inte använder allt det underbara som böckerna har att ge. Alltså mer än den fantastiska storyn. Dessutom är "A Song of Ice and Fire" bland det vackraste jag har läst och lagt i min mun. Men ja, det är små petitesser och avsaknaden av detta gör ju knappast serien sämre. ;)

BARA JAG SOM ÄR BOKSTÖRD SOM SAGT. SÅ NU SKALL JAG SLÄNGA MIG I SÄNGEN OCH FORTSÄTTA PÅ A STORM OF SWORDS. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar