4 december 2012

Rome


"Godmorgon" på er! Vaknade runt 13.00, min nya dygnsrytm... Idag är det i alla fall tisdag, den enda dagen i veckan som jag får göra lite vad jag vill med. Den enda dagen i veckan som inte är fullproppad med jobb, plugg och prov. Skönt som tusan att få en sådan dag också! Så idag tänkte jag faktiskt mest glassa i sängen, dricka julmust, läsa lite och glo på serier. 

Igår hittade jag nämligen HBO:s serie Rome på topplistan på IMDb. Har alltid tänkt att det är en b-serie, knappast värd min tid. Men jag ger mig när jag ser att den ligger där på topplistan och har ett galet bra snittbetyg på 9,0. När jag sedan läser lite om serien får jag plötsligt syn på en kommentar som säger: "om du älskar Game of Thrones gillar du Rome". Sprang på denna jämförelse lite överallt sen. 

Okej, det tror jag inte ett dugg på. GoT är världens bästa serie, svårslagen som få. Men jag tänker ge Rome en chans och jag tänker att det är lite upp till bevis nu. Dessutom behandlar ju serien en av de mest intressanta epoker there is! Och HBO gör aldrig någonting dåligt, men de kommer heller aldrig kunna göra om en serie lika bra som GoT. De har redan lyckats med världens bästa serie, and there can't be two! 

Kolla trailern! Jag kommer berätta mer om serien senare, när jag glott några avsnitt. Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar