11 december 2012

Du är allt-i-ett för mig.

Ibland blir man bara så jävla less på folk. På riktigt less. Usch och tvi! Jag har gärna kontakt med mina vänner, men är det bara aktuellt i samband med någonting negativt eller för att berätta för mig vad jag har gjort rätt och fel, för att håna eller snacka om enbart sig själv och sina problem, då känns det inte speciellt intressant längre. Jag vill gärna ha ett liv utan all denna negativa energi för till slut fylls förrådet på till maxgräns och jag orkar inte mer. Jobbar varje dag med att lägga denna negativa energi utifrån på hyllan innan den tar sig in, för den infekterar mig och får känslor av ilska, irritation och ångest att bubbla upp till ytan. Det kommer ingenting bra ur det, tvärtom. Kämpar på i mitt liv med att söka och insupa all den positiva energi jag kommer åt. Som tur är väger positiv energi högre än negativ. 

Jag förstår inte varför man skall vandra i världen och hela tiden vara negativ, vilja tjafsa eller smitta andra med denna energi. Rise and shine, allt blir så mycket roligare då!

Jag vill ha vänner som lyssnar på mig så som jag lyssnar på dem. Jag vill kunna dela med mig av saker och ting och kunna förvänta mig stöttning, pepptalk och en axel att luta mig mot när livet känns tuffare än vanligt. Någon att skratta tillsammans med. Någon att skratta med och åt, och som kan göra samma sak för och mot mig. Jag vill ha någon som bryr sig på riktigt om hur jag mår, som inte bara frågar för frågans skull. Jag vill ha någon som kan ge mig en kram utan att behöva fråga om jag vill ha en. Någon som efter en utbytt blick kan se alla mina känslor och som kan känna när någonting är fel. Som känner när jag inte mår bra och som vågar ta tag i situationen. Någon som vågar ta tag i en situation som jag kanske är blind för eller drar ut på. Någon som skrider till handling och inte bara ser på.

Jag vill ha en själsfrände

Så tack Henrik, för att du finns. Du är min älskade fästman samtidigt som du är min allra, allra bästa vän och själsfrände! Utan dig hade jag känt mig trasig och halv. Med dig vid min sida känner jag mig hel. Just nu är jag lite trasig av saknad, men det fixar vi ju snart. Jag älskar dig, du är mitt allt-i-ett och det bästa som har hänt mig! Jag är så jävla glad för våra hittills sex år tillsammans, och många fler skall det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar