17 december 2012

Spel i dess bästa form.

Kickat lite ass och så!
Ikväll har jag, morsan, lillsyrran och Dennis haft spelkväll. Geni och Maxi Yatzy, kul som bara den! Man glömmer så lätt alla dessa sällskapsspel. Förr spelade vi alltid sällskapsspel, ALLTID! Fia med knuff, Kinaspelet, Yatzy, Alfapet, Finns i sjön, Poker och massvis med övriga kortspel. Inte att förglömma älskade Monopol som är min absoluta favorit! 

Jag är absolut för förändring. Att sitta och lira konsol eller PC tillsammans, eller kanske Wordfeud, är inte alls fel det heller, men jag tycker det är så jäkla trist att dessa sällskapsspel som jag nämnt ovan i princip håller på att försvinna. Ingen teknik i världens slår dessa brädspel/tärningsspel/kortspel enligt mig. Faktiskt. Det är ju så jäkla kul att sätta sig ned tillsammans och bara garva. Det gjorde vi rejält under våra två partier Geni kan jag säga... När jag och morsan spelar Alfapet kan vi skratta så mycket åt konstiga ord att vi är helt svettiga och röda upp över öronen efteråt. DET är underbart! 

Trivial Pursuit och Monopol (hade varit så fett att ha World of Warcraft-versionen av Monopol, men tror inte morsan skulle uppskatta det riktigt) blir nästa inköp i samlingen. Svindyrt men så jäkla kul! Geni är ju, i princip, en tunnare version av TP och absolut skitkul, men man vill ju ändå ha "the real deal".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar