11 december 2012

In cartoon.

Tack älskling, är så jävla stolt över dig! 
Jag bad Henrik "göra en bild av mig". Efter några timmar levererar han denna. Det är helt sjukt hur duktig han har blivit. Är så jäkla glad att han förvaltar sin talang så väl. Att han gör någonting av den och inte ignorerar den. Bilden ni ser i min header för tillfället (den skall snart bytas ut) gjorde han efter att ha studerat ungefär en månad på Gotland (han utbildar sig till spelgrafiker) och denna bara några månader senare. Han har under bara denna korta tid lyckats utvecklas något enormt enligt mig! Hur kommer det se ut när han är färdig om 2½ år? Galet! Morsan blev så impad att hon nästan slog i golvet, pappa trodde det var ett foto. Tror jag får hålla Henriks bilder borta från dem när han är färdig. ;)

Önskar jag hade en kreativ ådra inom mig. Jag har varit duktig på att teckna, speciellt porträtt, men antar att det försvunnit då jag inte lagt ned någon tid eller energi på det. Synd, annars hade kanske jag och Henrik varit värsta tecknarduon! Förstå så kul det måste vara att kunna försörja sig på någonting man älskar. Och som jag unnar honom detta! Det är så jävla skönt att både jag och Henrik har kommit till insikt och förstår att man måste kämpa hårt för att tjäna pengar och få göra det man vill. Vi har vuxit mentalt tillsammans och kämpat med vår tidigare taskiga inställning till livet. Vi trodde det var helt okej att sitta hemma på röva, men det är fan inte okej någonstans! Vi vill leva livet och vi vill klara oss, vi vill stå på egna ben. Inte vara beroende av myndigheterna eller våra föräldrar. Det finns ingen mening med att sitta hemma och gnälla, det är bara att ta sig upp och bestämma sig! 

Keep up the good work honey! Det är du och jag mot världen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar