3 december 2012

Kärlek!

Är så glad för att snön beslutat sig för att stanna! (:
Åh, jag är så glad att snön ligger kvar och att minusgraderna inte försvinner! Även fast det innebär att jag måste gå upp 03.00 som senast för att jobba vissa dagar. Vet inte ens varför jag använder "även fast", för jag tycker jobbet är skitkul! Det är så befriande att få jobba med hela kroppen och andas in den friska decemberluften. Känna att man faktiskt verkligen gör någonting av tiden, både för mig själv och för andra, någonting vettigt istället för att sitta hemma i soffan och bli ännu fetare. Är så väldigt glad att jag får chansen att göra detta i vinter. 

Och jag är glad att jag gått in i detta med en sådan positiv attityd. För några år sedan tyckte jag detta jobb var rena rama pesten. Det var döträligt att dra sig upp tidigt på morgonen, bylsa på sig lager av lager med kläder och skotta i flera timmar. I år känner jag verkligen INTE ALLS så! I år känns det verkligen bara skitkul och otroligt givande! Antar att jag mognat och faktiskt insett att vill man komma någon vart, vill man kunna försörja sig själv och unna sig prylar, då måste man jobba (och ta alla jobbtillfällen man får för man vet aldrig när de kommer igen!). Och man måste jobba hårt. Då är det lika bra att hålla skenet uppe och tänka positivt. Finns inga ord för hur jävla glad jag är över att ha funnit denna sida och kämparanda hos mig själv!

Just nu är livet härligt. Det enda som saknas är min fina, fina älskling hos mig. Annars känns allt så perfekt! Vintern och snön gör mig så obeskrivligt glad! Och såklart det faktum att det snart är jul. MYSEPYS! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar