9 december 2012

Rome is looking good.

Att tisdag skulle vara "den enda dagen jag får göra lite vad jag vill med", som jag skrev i föregående inlägg, kom ju klart att bli en lögn. Delvis i alla fall. Det jag menade var såklart att det var min enda lediga dag i veckan. Ack så fel jag hade. Efter nationella proven på onsdagen fick jag feber och blev sängliggandes i lite drygt två dygn. Med sängliggandes menar jag verkligen sängliggandes. Tror jag sov fyrtio timmar av fyrtioåtta dessa två dygn. Jag var helt jäkla utslagen, orkade inte ens röka eller kolla Facebookflödet (ja, då är det fan rätt så illa). 

Var övertygad om att jag skulle förbli sjuk i åtminstone en vecka men redan nu handskas jag enbart med efterdyningar i form av lite halsont och snuva. Annars mår jag prima! Har nog sömn, Alvedon och en jäkla massa vatten att tacka för det. Så tack!

När jag var sjuk orkade jag inte ens se serier. I helgen däremot har det funnits både tid och lust till detta. Så nu har jag börjat se på Rome och tycker efter tredje avsnittet att det verkar vara en MYCKET lovande serie. Mycket är ännu oklart eftersom jag endast hunnit till avsnitt tre som sagt, men jag tycker att karaktärerna är väldigt välspelade och serien välkomponerad. Miljöerna har hittills varit väldigt snygga, en del rent av vackra. Man känner hela tiden samma underton av mörker i Rome som man gör i t.ex. Game of Thrones

Rome kan inte mäta sig med Game of Thrones, det finns ingen serie vad jag vet om som kan det, men jag ser i alla fall fram emot att se igenom alla avsnitt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar