15 december 2012

Amen to that!

Hittade denna text på Facebook och tycker den är värd att läsas. Det är absolut bland det bästa jag läst på väldigt länge. Jag hoppas att alla snart skall förstå att Sverige är det största hotet mot Sveriges traditioner och inga andra. Sverige skapar stereotyper, Sverige bestämmer vad som anses stötande och inte, Sverige spär på hatet ytterligare hos de som redan hatar och på kuppen utökar de Sverigedemokraternas väljarkrets. Det hela är absurt. Läs nu texten, och lägg den på minnet nästa gång ni tänkt beskylla invandrare för att "förstöra våra traditioner". Peace.
"Jag är så äckligt trött på all skuld ska läggas över på oss invandrare. Tror ni på fullaste allvar att vi sitter och söker efter alla fel vi bara kan hitta? Tror ni att vi verkligen sitter och funderar och tar åt oss av en svart och en vit docka i ett program som går på julafton, och som vi invandrare inte ens tittar på? Tror ni själva på att någon mörkhyad har sprungit iväg till sin rektor och sagt att de känner sig kränkta utav en pepparkaksgubbe, dagarna innan Lucia? Eller att vi har sagt att ni inte får fira er skolavslutning i svenska kyrkan eller sjunga ERAN nationalsång som ett avslut på två långa och jobbiga terminer i skolan? På fullaste allvar så tror ni väll inte heller att vi har sprungit till staten och bett om ett gratis körkort? Jag blir inte ledsen av att läsa hur folk ber oss invandrare dra åt helvete för att vi förstör era traditioner. 
Jag bara skrattar. De är NI svenskar som har fattat dessa beslut. De är NI som är rädda för att problem ska uppstå som inte ens finns, innan ni själva har lyckats skapa dem. Jag struntar i om dockan som är med i Kalle Anke så är svart eller blå, för jag som invandrare kollar inte på Kalle Anka. Jag struntar också i om vi så sitter i en kyrka eller i en gympasal, för jag vill ut på lov lika mycket vart vi än sitter. Jag struntar i om ni väljer att sjunga nationalsången eller inte, för jag kan inte ens hela. Om stat och politiker sedan väljer att ge ut gratis körkort till invandrare, så är det också ännu ett beslut som politiker och stat har bestämt. Inte vi invandrare. 
Det finns en baktanke med allting och den var nog inte att vi skulle få ett körkort som vi sedan kunde åka runt på, tanken var att minska den andel invandrare som lever på socialen och inte orkar jobba. De ville att socialpengarna skulle gå till de människor som verkligen behöver stöd i vårt samhälle och inte att de skulle gå till de invandrare som lägger pengarna på att bjuda hem sina 125 kusiner på middag en fredagskväll. Jag blir förvånad över hur många svenskar det är som bryr sig om över vad vi invandrare ”klagar” över. Som min mamma sa, som är från Bosnien, ”Vill jag äta cevape (som är en bosnisk rätt och för övrigt den godaste också) så gör jag de utan att bry mig vad svenskarna säger. Ingen kan förbjuda mig att äta de”. 
Gör likadant! Skit i vad alla säger och fortsätt med era traditioner. Ni är bara dumma om ni skulle välja att göra något annat. Men glöm inte en sak, alla är lika mycket värda. Vare sig man är svart, vit eller gul. Vare sig om vågen visar 100 eller 50 kilo. Vare sig om du bor på landet eller mitt inne i Stockholm. Vare sig om du pratar flytande svenska eller har problem med att uttala alla ord. Vi är alla människor och skapade på samma sätt."
Okänd skribent 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar