11 december 2012

Musikhjälpen 2012

















Ä.n.t.l.i.g.e.n! Som jag har väntat på att få se Kodjo, Gina och Jason i rutan igen! Det var alldeles för länge sedan nu. Idag vid 20.00 gick i alla fall årets upplaga av Musikhjälpen av stapeln. Förra året följde jag varenda minut och blev hysterisk om jag mot all förmodan lyckades missa någonting (i en kisspaus eller så). 

Okej, riktigt så illa var det väl inte, men nääästan! Är i alla fall fruktansvärt glad att det är tillbaka. De första tjugo minuterna av sändningen lyckades de skrapa ihop nästan 60.000(!!!) och nu, lite mer än fyra timmar senare, är de uppe i över 270.000 kronor! Wow säger jag bara! 

Jag hoppas att ni, liksom jag, skänker det lilla ni kan. Eller så skänker ni mycket om ni vill det. Jag har hittills skänkt 50 kronor men har en känsla av att det inte kommer stanna där under veckan. Den summan blir kanske lite högre än så. Tur det är för en fin sak i alla fall. Musikhjälpen är lite som allt-i-ett:

underhållning, drama, allvar, många goda skratt och en jäkla massa pengar till rätt sak i en och samma låda! I love it! 

Dessutom är jag ju lite smygkär i Kodjo, men det får ni inte berätta för Henrik. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar