18 december 2012

Rome - amazing!


Jag skrev ju för ett tag sedan att jag skulle börja se på Rome som tidigare blivit så hyllat och jämförts med Game of Thrones bl.a. Gick in med inställningen att Rome skulle vara en total b-serie. Trots att den är från HBO som jag tycker gör världens bästa serier så trodde jag alltså detta. 

Men ack så fel jag hade - detta är en helgrym serie! Det tog ungefär tre episoder innan jag var fast, efter det ville jag bara se mer och mer och mer. Försökte spara på avsnitten eftersom jag inte får sätta tänderna i säsong två förrän Henrik kommer hem på torsdag... Så idag såg jag sista avsnittet. Är helt exalterad och tålamodet ligger på ungefär noll just nu. 

JAG VILL SE SÄSONG TVÅ NU!

Gillar ni historia, gillar ni att frossa i fakta om Romartiden eller helt enkelt vill koppla av med en helt grym serie, är denna helt klart att rekommendera. Inte lika bra som GoT såklart (dah), men absolut en av de allra bästa serier jag sett hittills! Den slänger sig direkt in på min topplista i alla fall. 

SE DEN!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar